מפגש אחד – שליחות שלמה
בוגרי סיירת גולני ממשיכים ביחד
בוגרי סיירת גולני ממשיכים ביחד
בתמונה הזו יש מפגש אחד –
אבל מאחוריו עומדת שליחות שלמה.
נחמיה גלס, מלגאי בתכנית "סרגל" של עמותת הנמר,
נפגש עם שולי מועלם-רפאלי — אלמנתו של סא״ל משה מועלם ז״ל, מפקד רכס הבופור, שנפל באסון המסוקים בשנת 1997 בדרכו לפעילות מבצעית.
זה לא מפגש חד-פעמי.
במסגרת המלגה, המלגאים מלווים לאורך השנה את כלל המשפחות שכולות-
נפגשים איתן למפגשי זיכרון, שומרים על קשר אישי, ופוקדים את קברו של החלל.
כך כתב נחמיה לאחר המפגש:
״זכיתי לקבל את המלגה כבר שנה שנייה ברציפות לזכרו של סא״ל משה מועלם ז״ל.
במסגרת המלגה זכיתי להכיר ולהיות בקשר עם אלמנתו שולי מועלם-רפאלי.
מעבר להיותה אשת ציבור מצליחה ומובילה, היא פועלת רבות להנצחת זכרו של מועלם ולשמירה על מורשתו וערכיו.
הקשר שנוצר בינינו ממש משמעותי ומרגש עבורי.
דרך ההיכרות הזו זכיתי ללמוד עוד על דמותו של מועלם, על הערכים שהובילו אותו ועל הרוח שהוא השאיר אחריו.
בשנתיים האחרונות, בתקופה של מלחמה ושירות מילואים אינטנסיבי, מצאתי את עצמי חוזר לא פעם לסיפורו ולדמותו של מועלם —
שממשיכים להעניק השראה וכוח גם בימים מאתגרים.
לפני כחודשיים זכיתי להשתתף באירוע האזכרה השנתי בגוש עציון.
בערב הזה שמעתי עד כמה דמותו ממשיכה ללוות ולהשפיע על אנשים רבים, ועל האהבה הגדולה לצה״ל ולשליחות שבה האמין.
ממש מרגש היה לראות עד כמה הזיכרון חי ומשמעותי גם לאחר כמעט שלושה עשורים.
עבורי, זה היה רגע של חיבור עמוק בין הזיכרון לבין ההווה – בין מורשתם של בוגרי סיירת גולני שנפלו לבין הבוגרים שממשיכים לפעול ברוחם גם היום.״
תכנית "סרגל" נבנתה בדיוק בשביל הרגעים האלה.
לכל נופל – מלגאי אחד, שממשיך את סיפורו, פוגש את המשפחה, ושומר על הזיכרון חי.
זו לא רק מלגה.
זו שליחות שחיה דרך אנשים.

שי לחג הפסח מקהילת "הנמר"